پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان
 
سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





به نقل از العالم، دکتر اندرو ويل متخصص پزشکي تلفيقي در دانشگاه آريزونا، تکنيک تنفس "۴-۷-۸" را توسعه داده و از آن به عنوان "آرام بخش طبيعي براي سيستم عصبي" ياد مي‌کند که مي‌تواند در هر زمان به ويژه شب هنگام براي پاکسازي ذهن مورد استفاده قرار گيرد.

دکتر ويل گفت که اين تکنيک اگر به طور مرتب تمرين شود، مي‌تواند به برخي از افراد کمک کند تا در مدت زمان کوتاه تري بخوابند.

تکنيک‌هاي تنفس طوري طراحي شده اند که بدن را در حالت آرامش عميق قرار دهند. الگو‌هاي خاصي که شامل نگه داشتن نفس براي مدتي است به بدن اجازه مي‌دهد تا سطح اکسيژن را دوباره پر کند.

تمرينات آرامش بخش نيز به تعادل مجدد بدن کمک مي‌کند. اين امر به ويژه در صورتي مفيد است که از بي خوابي رنج مي‌بريد، زيرا نگران آن هستيد که در طول روز چه اتفاقي افتاده است يا فردا چه اتفاقي مي‌افتد و افکار و نگراني‌ها مي‌تواند مانع استراحت خوب همه ما شود.

تکنيک ۴-۷-۸ ذهن و بدن را مجبور مي‌کند تا به جاي اينکه ترس‌هاي خود را هنگام خوابيدن مجدد در شب نشان دهند، بر تنظيم تنفس تمرکز کنند. پزشکان ادعا مي‌کنند که اين تکنيک مي‌تواند قلب تپنده و اعصاب استرس زا را آرام کند.

چگونه اين تمرين را انجام دهيم؟

براي تمرين تنفس ۴-۷-۸ هنگام تلاش براي خواب، دراز کشيدن بهترين راه است. اگر مي‌خواهيد اين تکنيک را در طول روز تمرين کنيد، مکاني آرام و راحت براي نشستن پيدا کنيد.

با قرار دادن نوک زبان بر روي سقف دهان، خود را براي اين تمرين آماده کنيد. در طول دوره آموزش بايد زبان خود را سر جاي خود نگه داريد. وقتي برخي از افراد لب خود را نگه مي‌دارند، بازدم در طول ۴-۷-۸ نفس راحت‌تر است.

تمام مراحل زير بايد در يک چرخه تنفس انجام شود:

ابتدا بگذاريد لب‌هاي شما از هم جدا شوند. به طور کامل صداي نفس خود را بيرون دهيد.

در مرحله بعد، لب‌هاي خود را ببنديد و در حالي که در ذهن خود تا چهار عدد شمارش مي‌کنيد، بي سر و صدا از طريق بيني خود تنفس کنيد.

سپس، به مدت هفت ثانيه، نفس خود را حبس کنيد.

هشت ثانيه از طريق دهان نفس بکشيد.

وقتي دوباره نفس مي‌کشيد، چرخه جديدي از تنفس شروع مي‌شود. اين الگو را چهار بار کامل تمرين کنيد تا به شما کمک کند سريع بخوابيد.

يک مطالعه تازه در مجله Health Science Journal برخي از مزاياي بالقوه تکنيک‌هاي تنفس عميق مانند کاهش خستگي و اضطراب و کاهش فشار خون را مشخص کرده است.

اين مطالعه نشان مي‌دهد که شش هفته پراناياما (تمرين تنظيم تنفس) ممکن است تأثير مثبتي بر کاهش ضربان قلب فرد داشته باشد و باعث شود سريعتر بخوابد.

با گذشت زمان و با تمرين مکرر، دکتر ويل توضيح داد که تکنيک ۴-۷-۸ مي‌تواند به سيستم ايمني بدن شما کمک کرده و ساير مشکلات سلامتي، از جمله فشار خون بالا، افسردگي و اضطراب را سرکوب کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 26 شهريور 1400برچسب:, توسط smsreson